2009/11/02

Märklig shoppingrunda

Hade en heldag med min fina mor i lördags, fantastiskt och alldeles alldeles underbart i vanlig ordning. Är det något jag verkligen älskar är det mys med mamma. Målet var att hitta en snygg handväska till modern. Det kan vara lite knöligt att hitta sånt som faller henne i smaken då det inte bara ska vara snyggt, utan det ska även vara bekvämt och praktiskt. Jag brukar oftast få göra avkall på något av kriterierna för att få med mig något hem. Min mor vill dock inte nöja sig med kompromisser. Ska det va så ska det va annars kan det va.
Efter en massa rännande till höger och vänster gick vi istället in på NK. Säkert kort sa jag, hittar du inte en väska på NK så hittar du ingen väska alls. PUNKT. Och mycket riktigt; en helt makalös pjäs väntade på oss. Den var så löjligt perfekt (tyckte jag) så jag höll på att ramla baklänges, kasta kryckorna och slå frivolter av lycka, och så småningom även avund.
Nu försöker jag hitta tillfällen att stjäla skönheten.
Min shopping gick det sämre med. Köpte en jacka på Zara för cirka 6 veckor sedan. Den hade gått sönder i fodret och jag tänkte att jag skulle passa på att byta den när jag ändå var i stockholm. Skickade iväg mamma till kassan för att lämna tillbaka den. Var rädd att de skulle börja tjafsa och då är min mor bättre på att var surkärring än vad jag är.
Inga problem, den togs tillbaka för reklamation och mamma fick pengarna i handen. Problemet nu; jag hittade ju ingen annan jacka som jag ville ha.
Resultat av min shoppingrunda; jag blev av med min jacka, men fyllde inte på med någon ny. Utan shoppingkassar och jacka fick jag istället åka hem i enbart kofta. Tur koftan var varm åtminstone.

Vilket meningslöst inlägg. Tjo, I´m back to boring blogging.

Peace

Inga kommentarer: